Kedves Táborozó, kedves Szülők!
Ebben a bejegyzésben megpróbáltam összegyűjteni azokat a projekteket, feladatokat, amiket az öt napban végeztünk.
1. Óvjuk meg környezetünk – projekt
Átbeszéltük, példákkal szemléltettük, miért veszélyes és káros a környezetünket pusztító, szennyező életmód. Javaslatokat tettünk arra, hogyan tudnánk mi is megóvni bolygónk érzékeny biológiai egyensúlyát. Egyetértettünk abban, hogy minden ember tehet és tennie is kell a siker érdekében.
Készítettünk egy elektromos autót – WEDO2 legóból!
Készítsük el a programját!
A lehetőségek bővítéséhez használjuk fel a SCRATCH keretrendszerben elkészített mintaprogramot!
Dokumentáljuk a munkánk!
2. Felfedezés
Távoli, veszélyes helyek felfedezésére a legalkalmasabb lehet egy robot!
Építsük meg MILO-t
Program segítségével online vezéreljük a mozgását, feladatait
A lehetőségek bővítéséhez használjuk fel a SCRATCH keretrendszerben elkészített mintaprogramot!
Dokumentáljuk a munkánk!
3. Túlélés – gyors helyzetfelmérés, segítségnyújtás
Megbeszéltük, példákkal illusztráltuk, hogy a már kialakult klímaváltozás, milyen hatással van az emberiségre. Megvizsgáltuk a védekezés lehetőségeit.
Készítettünk helikoptert – WEDO2 legóból!
Készítsük el a programját!
A lehetőségek bővítéséhez használjuk fel a SCRATCH keretrendszerben elkészített mintaprogramot!
Dokumentáljuk a munkánk!
4. Az emberi szervezet - keringési rendszer
Áttekintettük és megbeszéltük az emberi test keringési rendszerét. Megismertük a feladatait és megóvásának fontosságát. Keringési rendszer fő eleme az emberi szív.
A micro:bit eszköz segítségével szimulációsprogramot készítettünk amely utánozza a szívverést.
5. Robotok
Megvizsgáltuk a robotok fajtáit, alkalmazási területeiket. Összehasonlítást végeztünk más gépekkel, illetve magával az emberrel kapcsolatban. A micro:bit segítségével egy integető robot animációját készítettük el, felhasználva az eszköz bemeneti lehetőségeit.
6. Kő-papír-olló
A klasszikus játékprogram adaptációját hoztuk létre micro:bit segítségével. A feladat elkészítése során megismerkedtünk a változókkal, a véletlenszám fogalmával, a feltételekkel. A program elkészítése után a mindenki versenybe szállt egymással a legtöbb győzelemért.
Használjátok a feltöltött fényképeket!